استراتژیهای نوین بازاریابی
با شیوع ویروس کرونا دنیا تغییر کرد، اما یک چیز هنوز سر جایش هست: بهترین استراتژیهای نوین بازاریابی ( مقاله بازاریابی و فروش در شرایط رکود و تحریم ها) هنوز به ارتباط با مشتریان بستگی دارد. در سال ۲۰۲۱، تمرکز شرکتها بر روی ایجاد احساس راحتی و پشتیبانی از مشتریان می باشد. اگر بخواهیم در صنعت خود بهترین استراتژی بازاریابی را اعمال کنیم باید به نکات زیر توجه کنیم.
پاسخگویی سریع
امروزه مشتریان میخواهند برندهایی که با آن ارتباط برقرار کردهاند، سریع پاسخ دهند. آنها انتظار دارند به نیاز آنها در اسرع وقت پاسخ داده شود. اگر میخواهید به مشتریان خود سریع پاسخ دهید، گزینههای زیادی برای انجام این کار وجود دارد. امروزه اپلکیشینهای پیامرسان مانند واتساپ بسیار مشهور شدهاند. با این حال مردم در پلتفرمهای دیگر مانند اینستاگرام نیز به دنبال پاسخ سوالهای خود هستند. باید پاسخگویی ۲۴ ساعته را برای کار و کسب خود فراهم کنید.
4Pها را فراموش کنید، ۴Eها را دنبال کنید
شاید برای برخی حتی تصور و شنیدن رها کردن ۴P هم سخت باشد، اما درست شنیدید، رویکرد جدید برای بازاریابی، عبارت است از تعهد، تجربه، انحصار و هیجان.
در دنیای امروز، مردم فقط محصول نمیخرند. آنها تجربه و هیجان نیز میخرند. باید این تفکر را تغییر دهیم که «چه چیزی باید بفروشم» یا «چگونه باید بفروشم» به جای آن بگوییم « چرا باید این محصول را بفروشم؟»
موفقترین برندها فقط محصولات یا خدمات فیزیکی ارائه نمیدهند، بلکه تجربیات و هیجاناتی عالی را برای مشتریان خود فراهم میکنند.
هوش مصنوعی
امروزه هوش مصنوعی یکی از قوی ترین ابزارهای بازاریاب ها می باشد و از آن به شکل های مختلف برای بازاریابی ایمیلی، محتوا یا تحلیل داده ها استفاده میکنند. هوش مصنوعی بخشی از موتورهایی است که بخصوص در دنیای دیجیتال تصمیم میگیرند، فیلتر میکنند و راه حل پیشنهاد میکنند. راهحلهای مبتنی بر هوش مصنوعی به افزایش دانش مشتریان از محصول کمک میکند.
در حالیکه چتباتهایی مانند واتساپ بسیار مشهور شدهاند، نرمافزارهای دستیار صوتی رو به پیدایش هستند. به نظر میرسد برقراری ارتباط با ویس مرحله جدیدی در کار و کسب میباشد و به ما کمک میکند تا خدمات خود را بهتر مدیریت کنیم.
اینفلوئنسر مارکتینگ، روشی برای دنیای هزارهها
قدرت اینفلوئنسرها، وبلاگنویسان و … در جهت تاثرگذاری بر شکلگیری عقاید مشتریان رو به فزونی است. به عنوان مثال کاربران اینترنتی تمایل دارند به توصیههایی از مدیر تسلا (ایلان ماسک) بیشتر توجه کنند و نه یک نام تجاری. از نظر آنها، اینفلوئنسرها ارزش اعتماد کردن را دارند، از این رو مردم به هر قیمتی شده به آنها اعتماد میکنند. برندها و نام های تجاری معتبر نیز به قدرت این اینفلوئنسرها پی بردهاند و همکاری با آنها را روز به روز افزایش می دهند. پس اینفلوئنسرهایی را که به طور بالقوه باعث منفعت شرکت شما میشوند پیدا کنید.
با اپلکیشنهای جدید همراه شوید
آنچه امروزه بیش از هر زمان دیگری اتفاق می افتد، تغییرات دائمی در کار و کسب هاست و این می تواند چالشی جدی برای بازاریاب ها باشد. امروزه بسیار ممکن است یک روز یک اپلکیشن یا پلتفرم رسانه اجتماعی را استفاده کنیم و روز دیگر آن را با چیز جدیدی جایگزین کنیم. اگر میخواهیم برتر باشیم باید فناوریهای جدید را هر چه سریع تر به کار ببریم و مخاطب هدف خود را در پلتفرمهایی که استفاده میکنند بیابیم.
گردآورنده:
روزبه قنبری
منابع:
https://blog.alexa.com/best-marketing-strategies/https://blog.alexa.com/best-marketing-strategies/