|

توسعه برند شخصی

آوریل  2020 / 29 بدون نظر

برندسازی شخصی فرآیند شناسایی ارزش منحصر به فرد و متمایزی است که به یک سازمان، تیم و یا پروژه می رسانیدبرند شخصی برای حرفه ای ها در بازار کار امروز مورد توجه قرار گرفته، هر چند که بیشتر آنها از افراد جویای کار، کارکنان یک شرکت یا کارآفرینان هستند.

در سال های اخیر اصطلاح “خوداشتغالی یا خویش فرمایی” در توصیف افرادی که خوداشتغال بوده و کسانی که در یک دفتر کار خانگی کار می کنند رایج شده است.برندسازی شخصی برای این افراد، هنگامی که می خواهند به راه اندازی یک کسب و کار بپردازند، حیاتی تر می شود. چرا که خودشان مساوی با کسب و کارشان هستند و بالعکس.

در بازار کار امروز، برندسازی شخصی برای متخصصان و افرادی که به دنبال استخدام شدن هستند به طور فزاینده ای محبوب شده استوقتی کارفرمایان به جستجوی آنلاین افراد در رسانه های اجتماعی مثل فیس بوک و لینکداین می پردازند، شهرت آنلاین برای رسیدن به موقعیت مطلوب، بسیار حیاتی است.

راه های بسیاری برای مدیریت شهرت و حضور آنلاین وجود داردبرای متمایز بودن، تلاش های حرفه ای و پایدار لازم بوده و مهم نیست که ۲۰ متقاضی برای یک شغل وجود داشته باشد یا ۱۰ شرکت به دنبال یک نفر باشندما برخی از ایده های خاص برای مدیریت برند شخصی را در مقاله های آینده پوشش خواهیم داددر اینجا، نگاهی دقیق تر به یک مفهوم برندسازی شخصی خواهیم داشت.

مدل فانوس دریایی در برندسازی شخصی

مدل فانوس دریایی در برندسازی شخصی آن است که هویت و ارزش منحصر به فردی ایجاد کرده و خود را از دیگران متمایز می کنندمدل فانوس دریایی موجب ایجاد حس قوی نسبت به جایگاه و دلیل اینکه در آن جایگاه هستند، می شود. در نتیجه یک برند شخصی ایجاد می شود که مردم حتی زمانی که به دنبال آنها نیستند، به آنها برمی خورند.

مدل فانوس دریایی فرایند برندسازی را به چهار مرحله ساده تقسیم می کند: پایه، چراغ، برج و پرتو.

پایه: پایه برند، نقاط قوت و تجربه شما در حوزه ای است که انتخاب کرده ایدبرای شناسایی پایه برند، نقاط قوت خود را که شما را از بقیه متمایز می کند، مشخص کنید. علاوه بر آن از دوستان، خانواده و همکاران / مدیران خود بخواهید که این کار را برای شما تکرار کنندسپس سه تا پنج نقطه قوت مشترک را که به جهت حرفه ای که می خواهید آن را دنبال کنید، کمک می کند از بین آنها مشخص کنید.

چراغ: بخش چراغ مدل فانوس دریایی، کلمات به یاد ماندنی و استوار نقاط قوت و تجربه شماستپس از آنکه پایه برند خود را شناسایی کردید، وقت آن است که بخش چراغ مدل فانوس دریایی خود را با یافتن کلمه یا عباراتی که نقاط قوت شما را نشان می دهد و می تواند برند شما را توصیف کند، تکمیل کنیدکلماتی انتخاب کنید که بیانگر برند شما بوده و نقاط قوت شما را با جزئیات بیشتری توضیح دهداطمینان حاصل کنید که کلمه یا کلمات شما چند منظوره  و منعطف باشد.

برج: برج مدل فانوس دریایی به عبارت ساده، حضور و عرضه آنلاین و آفلاین شماست و از چراغ مدل فانوس دریایی پشتیبانی می کنددر واقع برج مدل فانوس دریایی، همه کارهایی است که شما برای برندسازی شخصی خود به کار می گیریدهرچه ارتفاع برج خود را با تلاش هایتان بالاتر ببرید، بیشتر در دید سهامداران بالقوه قرار خواهید گرفت.

پرتو: پرتو مدل فانوس دریایی، جهت کسب و کار و استراتژی جستجوی حرفه ای و برندسازی شخصی است و شامل شفافیت در مسیری که می خواهید بروید، چیزهایی که می خواهید آنها را دنبال کنید و نحوه دنبال کردن آنها هستاولا، باید تعیین کنید که کدام منطقه جغرافیایی و صنایع / شرکت هایی را می خواهید هدف قرار دهیدسپس، سهامداران بالقوه را با برند خود آشنا کنیدبه این منظور، چند روش زیر را می توانید اجرا کنید:

• به انجمن ها یا گروه های شبکه سازی در حوزه خود بپیوندید و در رویدادهای مرتبط شرکت کنید تا با مخاطبین جدید آشنا شده و شبکه هدف خود را بسازیدحتما برند شخصی خود را با این مخاطبین جدید به اشتراک بگذارید.
• با مخاطبین شبکه هدف خود مصاحبه ترتیب دهید و در مقدمه آن به معرفی برند شخصی خود بپردازید.
• راه هایی برای حضور افراد مشهور و رهبران حوزه کاری خود در یک پروژه یا در یک رویداد بیابید.
• راه هایی برای کمک به پروژه ها یا شرکت در رویدادهای همکاران خود بیابید.
• جزء لیست پیشنهادات لینکداین باشید و نمونه های تصدیق مشتریان از محصولات و خدمات خود را ارائه دهید.

 نویسنده:  پژمان پاکدامن
منبع : brand about.ir



پاسخ دادن

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. فیلد وب سایت اختیاری است