|

چرا برای برندسازی سرمایه گذاری کنیم؟

ژوئن  2020 / 9 بدون نظر

اگر کسب و کار جدیدی را شروع کرده اید یا کسب و کار کوچکی دارید، دلیل اینکه برای برندسازی سرمایه گذاری کنید، دشوار به نظر خواهد رسید. شما فعلا نمی توانید با برندهای بزرگ مبارزه کنید اما شاید در آینده بتوانید؟ شروع قوی با هویت برند واضح و مشخص، شما را برای موفقیت آماده می سازد.

شرکت های سودآور و موفق جهانی، بخاطر برندسازی خود، معروف هستند. از اپل گرفته تا گوگل و کوکا کولا، وقتی به هر کدام فکر می کنید، یک تصویر بصری واضح به ذهن تان می آید. این شرکت ها بدون هویت برند قوی، به چنان موفقیتی نمی رسیدند.

در این مقاله نگاه دقیق تری به این مسئله می اندازیم که چرا سرمایه گذاری در هویت برند تان موضوع مهمی است.

تبحر

ایجاد یک برند قوی، شما را به عنوان یک متخصص در حوزه تان می شناساند. سرمایه گذاری در برندسازی، باعث می شود که خودتان را به اندازه کافی جدی بگیرید و وقتی برند خود را به نقطه ای رساندید که در حوزه تان معروف شدید، مشتریان شما باور خواهند کرد که شما بهتر از برندهای دیگر هستید. برای این کار، ایجاد اعتبار و برای اعتبارسازی، داشتن برند مشخص مهم است. نمایش نقاط قوت تان در کسب و کار، شما را به عنوان برندی خاص می شناساند.

مشتریان وفادار 

Your premium brand had better been delivering something special, or it’s not going to get the business.

برند شما باید چیز خاصی ارائه دهد در غیراینصورت در کسب و کارتان موفق نخواهید شد. (وارن بافت)

هنگامی که برای اولین بار کاری را شروع می کنید، خواهید دید که انجام یک سری کارهای تکراری، برای برندسازی شما ضروری است. زمانی برند شما قوی خواهد شد که هویت برند داشته باشید، طرح های بازاریابی قبلی به کنار می رود. پیام شما روشن، مختصر و مختص مشتریان هدفی که جذب کرده اید، می شود. هدف شما بیشتر متمرکز شده و می توانید پایگاه مشتری وفاداری ایجاد کنید که فکر رفتن به جای دیگر به ذهن شان نمی رسد.

ارزش افزوده

وقتی کلمه ارزش را بکار می بریم، منظور ارزش درک شده توسط مشتری و مخاطب است. هنگامی که مردم برند شما را می شناسند و شما به عنوان متخصص در حوزه خود در نظر گرفته می شوید، درخواست هزینه های بیشتر برای محصولات یا خدمات شما طبیعی خواهد بود. مردم بیشتر پول پرداخت خواهند کرد زیرا می دانند که شما بهتر از رقبایتان هستید. یک برند ضعیف و داشتن قیمت پایین ممکن است مشتریان را از بین ببرد، چون مشتاق خواهند بود که بدانند چرا قیمت های شما نسبتا ارزان است و به همین دلیل، به شما بی اعتماد خواهند شد.

 A business based on brand is, very simply, a business primed for success.

کسب و کاری که بر اساس برندسازی باشد، کسب و کار موفقی خواهد بود. (دیوید اف دی الساندرو)

مورد علاقه همه

تقریبا هر حوزه کسب و کار پر از رقبایی است که تلاش می کنند سهمی از آن داشته باشند. سودآوری در قرن بیست و یک کار سختی شده است و شما باید متفاوت باشید. برند قوی هم از نظر بصری و هم از نظر مفهومی باید مزیت رقابتی داشته باشد تا به عنوان برند ارجح در حوزه خود درآید. اگر برای برندسازی سرمایه گذاری کنید، انتخاب شما به عنوان برند ارجح آسان تر خواهد شد، زیرا متخصصان برندسازی و طراحان حرفه ای شما را به موفقیت نزدیک خواهند کرد.

کار خود را راحت تر کنید

احتمالا وقتی کسب و کارتان را آغاز کردید، عاشق کارتان بودید، نه اینکه ساعت ها وقت صرف کنید تا کارهایتان را به خودتان یادآوری کنید. عشق و علاقه در روزهای اول، لازم است، اما به مرور زمان، شرکت شما با داشتن تصویر مناسب، منطبق با حوزه شما شده و بازاریابی آسان تر خواهد شد. داشتن برندی که مردم آن را بشناسند، به این معنی است که شهرت شما افزایش یابد و محصولات با کیفیت بالایی تولید کنید یا خدمات خوبی ارائه دهید.

نویسنده: پژمان پاکدامن

منبع: http://brandabout.ir/



پاسخ دادن

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. فیلد وب سایت اختیاری است