|

استراتژی‌های نوین بازاریابی

می  2021 / 15 بدون نظر

با شیوع ویروس کرونا دنیا تغییر کرد، اما یک چیز هنوز سر جایش هست: بهترین استراتژی­های نوین بازاریابی ( مقاله بازاریابی و فروش در شرایط رکود و تحریم ها) هنوز به ارتباط با مشتریان بستگی دارد. در سال ۲۰۲۱، تمرکز شرکت­ها بر روی ایجاد احساس راحتی و پشتیبانی از مشتریان می باشد. اگر بخواهیم در صنعت خود بهترین استراتژی بازاریابی را اعمال کنیم باید به نکات زیر توجه کنیم.

پاسخگویی سریع

امروزه مشتریان می­خواهند برندهایی که با آن ارتباط برقرار کرده­اند، سریع پاسخ دهند. آنها انتظار دارند به نیاز آنها در اسرع وقت پاسخ داده شود. اگر می­خواهید به مشتریان خود سریع پاسخ دهید، گزینه­های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. امروزه اپلکیشین­های پیام­رسان مانند واتساپ بسیار مشهور شده­اند. با این حال مردم در پلتفرم­های دیگر مانند اینستاگرام نیز به دنبال پاسخ سوال­های خود هستند. باید پاسخگویی ۲۴ ساعته را برای کار و کسب خود فراهم کنید.

 4Pها را فراموش کنید، ۴Eها را دنبال کنید

شاید برای برخی حتی تصور و شنیدن رها کردن ۴P هم سخت باشد، اما درست شنیدید، رویکرد جدید برای بازاریابی، عبارت است از تعهد، تجربه، انحصار و هیجان.

در دنیای امروز، مردم فقط محصول نمی­خرند. آنها تجربه و هیجان نیز می­خرند. باید این تفکر را تغییر دهیم که «چه چیزی باید بفروشم» یا «چگونه باید بفروشم» به جای آن بگوییم « چرا باید این محصول را بفروشم؟»

موفق­ترین برندها فقط محصولات یا خدمات فیزیکی ارائه نمی­دهند، بلکه تجربیات و هیجاناتی عالی را برای مشتریان خود فراهم می­کنند.

هوش مصنوعی

امروزه هوش مصنوعی یکی از قوی ترین ابزارهای بازاریاب ها می باشد و از آن به شکل های مختلف برای  بازاریابی ایمیلی، محتوا یا تحلیل داده ها استفاده می­کنند. هوش مصنوعی بخشی از موتورهایی است که بخصوص در دنیای دیجیتال تصمیم می­گیرند، فیلتر می­کنند و راه ­حل پیشنهاد می­کنند. راه­حل­های مبتنی بر هوش مصنوعی به افزایش دانش مشتریان از محصول کمک می­کند.

در حالیکه چت­بات­هایی مانند واتساپ بسیار مشهور شده­اند، نرم­افزارهای دستیار صوتی رو به پیدایش هستند. به نظر می­رسد برقراری ارتباط با ویس مرحله جدیدی در کار و کسب می­باشد و به ما کمک می­کند تا خدمات خود را بهتر مدیریت کنیم.

اینفلوئنسر مارکتینگ، روشی برای دنیای هزاره­ها

قدرت اینفلوئنسرها، وبلاگ­نویسان و … در جهت تاثرگذاری بر شکل­گیری عقاید مشتریان رو به فزونی است. به عنوان مثال کاربران اینترنتی تمایل دارند به توصیه­هایی از مدیر تسلا (ایلان ماسک) بیشتر توجه کنند و  نه یک نام تجاری. از نظر آنها، اینفلوئنسرها ارزش اعتماد کردن را دارند، از این رو مردم به هر قیمتی شده به آنها اعتماد می­کنند. برندها و نام های تجاری معتبر نیز به قدرت این اینفلوئنسرها پی برده­اند و همکاری با آنها را روز به روز افزایش می دهند. پس اینفلوئنسرهایی را که به طور بالقوه باعث منفعت شرکت شما می­شوند پیدا کنید.

با اپلکیشن­های جدید همراه شوید

آنچه امروزه بیش از هر زمان دیگری اتفاق می افتد، تغییرات دائمی در کار و کسب هاست و این می تواند چالشی جدی برای بازاریاب ها باشد. امروزه بسیار ممکن است یک روز یک اپلکیشن یا پلتفرم رسانه اجتماعی را استفاده کنیم و روز دیگر آن را با چیز جدیدی جایگزین کنیم. اگر می­خواهیم برتر باشیم باید فناوری­های جدید را هر چه سریع تر به کار ببریم و مخاطب هدف خود را در پلتفرم­هایی که استفاده می­کنند بیابیم.

گردآورنده:
روزبه قنبری

منابع:

https://blog.alexa.com/best-marketing-strategies/https://blog.alexa.com/best-marketing-strategies/



پاسخ دادن

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. فیلد وب سایت اختیاری است