تغییراتی که در آینده مارکتینگ شکل خواهد گرفت
آینده مارکتینگ؛
امروزه دنیای کار و کسب بیش از پیش و با سرعتی بیشتر نسبت به گذشته رو به تغییر است و همراه با آن دنیای مارکتینگ نیز رو به تغییر است. با این حال، داشتن یک استراتژی مارکتینگ خوب هرگز تا این حد مهم نبوده است، چرا که این استراتژی به چگونگی ارتباط شما با مشتریان کمک میکند. با معرفی رویکردهای جدید، افزایش رسانه اجتماعی و کانالهای ارتباطی جدید و مختلف، باید مطمئن شویم که تیم مارکتینگ ما دارای مهارتهای مورد نیاز برای بازاریابی آینده میباشد یا خیر.
چه تغییراتی در آینده مارکتینگ شکل خواهد گرفت؟
پیش بینی می شود در بازاریابی آینده، بازاریاب ها ممکن است بیشتر با موارد زیر مواجه شوند:
- بازاریابی فنی و داده محور
دنیای بازاریابی نیز به خاطر آخرین پیشرفت های فناوری رو به تغییر است. فناوری های جدید به بازاریابها کمک میکنند تا در زمینههای مختلف این صنعت تخصصی تر عمل کنند. از این روی داده و تحلیل داده، یکی از مهمترین بخش های تخصصی مارکتینگ خواهد بود. با اطلاعات و داده های زیادی که بستر های نوین تکنولوژیک در اختیار خواهد گذاشت، بازاریاب ها باید خود آنها را تحلیل کنند. بلکه از این پس یک بازاریاب فقط بازاریاب نیست، بلکه جنبههای بسیار متفاوتی را در نقش خود تجربه خواهد کرد.
در آینده به دست آوردن موفقیت نیازمند یک ترکیب سحرآمیز به نام «داده» است. دادهها به بازاریاب ها کمک میکند تا پیغام خود را به مشتریان برسانند. بازاریابی داده محور، رویکردی مهم در بهینه سازی ارتباطات برند بر اساس اطلاعات مشتری خواهد بود. بازاریاب های داده محور از دادههای مشتری برای پیش بینی نیازها، تمایلات و رفتارهای آینده آنها برای بازاریابی آینده استفاده میکند. چنین دیدگاهی به توسعه استراتژی مارکتینگ برای بیشترین سود ممکن در سرمایهگذاری کمک میکند.
- شخصی سازی
برندها در حال رقابت برای ارائه بهترین تجربه به مشتری با هدف ایجاد رضایت مشتریان خود هستند. از این روی حرکت به سوی شخصی سازی تجربه ارزش ویژه برای مشتریان در حال رشد است. روش بازاریابی شخصی سازی (Personalization marketing) متفاوت از بازاریابی سنتی است و معمولا بر گروه خاصی از مشتریان تمرکز می کند. هر مشتری انتظار دارد که ما از نیازهای آنها به صورت خاص آگاه باشیم. تحقیقات بازاریابی بر خط، انعطاف پذیری سازمانی، خلاقیت، استفاده از پلتفرم های روز و … می تواند نجات بخش شرکت ها و برند ها در این عصر باشد.
- برانگیختن هیجان در بازاریابی
از روانشناسی آموخته ایم که مردم با انواع متفاوت محتوا به هیجان در میآیند. مردم در سنین مختلف دارای هیجانات مختلفی نیز هستند. هیجاناتی که میخواهید در مشتری به وجود آورید باید همسو با استراتژی برند شما باشد.
- یک گام به جلو و آشنایی با نسل Z
سرعت تکامل بازاریابی دیجیتال در طول ۴ دهه گذشته ما را بر آن وا می دارد تا با شتاب خود را نسبت به آینده آماده سازیم. در بازاریابی آینده، بازاریابها باید آخرین گروه مشتری یعنی نسل Z را کاملا بشناسند و بر اساس شناسایی ایدههای اصلی برای آنها، خود نیز تغییر کنند. در این راستا یک بازاریاب حرفهای باید مهارت خود را افزایش دهد و محیطی آینده را که میخواهد در آنجا بازاریابی کند، کاملا بشناسد.
https://bmsperformance.com/blog/marketing/marketing-skills-future-need-team/
https://www.adverity.com/data-driven-marketing/